Vi gjør som trekkfuglene

Det var ikke enkelt å komme avsted mandag 4. febr. Men vi klarte det til slutt. Ingen direkte fly var tilgjengelig til Antalya og ruten ble Norwegian til Dûsseldorf, deretter Sun Express til Antalya. Aberet er at vi ikke kan klare det på èn dag. Overnatting i Düsseldorf må til. Da har vi til og med en hel dag å titte rundt f.eks i gamlebyen, så dette med overnatting tok vi helt på sparket.

Det viste seg ikke være fullt så enkelt. Vel ankommet Düsseldorf, viste det seg at rimelige hotellmuligeter var svært små. Henvist til Sheraton, ble vi forespeilet en pris på 182 euro for en natt. Altfor dyrt syntes vi og etter intens undersøkelse av overnattingsmuligheter, havnet vi til slutt på hotell Avidon, et firestjerners hotell 1,5 km fra flyplassen. Pris 82,77 euro.

Full av bange anelser sjekker vi inn, innvaderer rommet, og blir både overrasket og forfjamset. Dette er noe av det beste vi har bodd på, rene suiten, bare se her.

Etter en utrolig fin frokostbuffet neste morgen, var vi klare for å utforske Düsseldorf. Etter 10 minutter ga vi opp. Regnet strømmet ned i horisontal retning grunnet sterk vind. Surt og kaldt var det også og ved utsjekking klokken 12.00 tok vi like godt en drosje rett til flyplassen hvor vi tilbrakte resten av dagen ved besøk i ulike «vannhull».

Vi landet i Antalya i følge reiseplanen ca kl. 23.30. Vår forhåndsbestilte drosje fra Finike ventet på oss utenfor og to timer senere kunne vi entre båten. At vi benytter drosje fra Finike, kommer av spesielt gunstig pris for turen, 120 lira ( ca 560 kroner). Siden bensinprisen i Tyrkia er like høy som i Norge, er dette svært bra for en tur på ca 140 km.

Med temperatur på rundt 20 grader dagtid, sol og vindstille, var vi naturligvis svært fornøyde med å være tilbake.

Imidlertid ble det av svært kortvarig art og utendørs aktiviteter, også snart innstilt.

De siste par ukene har vi kun sett Tor med hammeren over himmelvelvingen og et plaskende regnvær. Temperaturen har gradvis sunket og i går kom sannelig snøværet.

Så får vi melding om at i Larvik er der 15 grader, sol og det er dags med vårrydding i hagen.